Wednesday, February 12, 2014

Lijepa si.blog filozofiranje: Ljubav prema kozmetici ili opsesivno nagomilavanje?

                                                                            Izvor

Opštepoznato je da mi žene imamo sklonost ka nekontrolisanom kupovanju odjeće, cipela, torbi, nakita, kozmetike... Ovu svoju slabost često opravdavamo ljubavlju prema modi, strašću prema šminkanju, fetišizmom, kreativnošću, pa čak i kolekcionarstvom. U stanju smo da smislimo milion opravdanih i dovoljno dobrih razloga da kupujemo ponovo i iznova, neumorno isprobavamo i kombinujemo i ono što nam treba i što nam ne treba. Ali, koliko smo u stanju da priznamo i sebi i drugima da je to što radimo možda opsesivno nagomilavanje

Ako ste čitale moja prethodna "filozofiranja" mogle ste da primijetite da pokušavam da se dotaknem nekih elemenata blogovanja o kozmetici, prema kojima imam određeni kritički stav i da na ovaj način iznesem svoje mišljenje. Kada sam odlučila da se priključim blogosferi tačno sam znala šta mi sve smeta, šta na svom blogu ne želim da radim, koji su to obrasci ponašanja koji se podrazumijevaju, a koje ja ne namjeravam da usvajam niti slijepo primjenjujem. Oduvijek sam se opirala šablonima bilo koje vrste jer ih smatram besmislenim, a upravo je nagomilavanje i deponovanje kozmetike jedan od njih.

Svako ko odvoji malo vremena na čitanje ovakvih blogova ili gledanje vlogova primijetiće niz obrazaca na koje se, u većini slučajeva, svodi smisao njihovog postojanja. U odnosu na korisne savjete i informacije koje tu možete da pročitate i čujete, inspiraciju ili motivaciju koju možete da prepoznate i primijenite u svom životu, mnogo češće ćete naići na puko izvještavanje šta je novo kupljeno, pokazivanje enormnih kolekcija šminke, načina njenog organizovanja itd. Ja stvarno ne mogu da ne postavim pitanje i sebi i vama gdje je u svemu tome poenta? 

Pritom želim da istaknem da ne kritikujem nikoga, jer svi imamo pravo da trošimo i kupujemo šta god hoćemo i koliko hoćemo. Ja kritikujem način na koji se najčistiji i najpovršniji mogući konzumerizam plasira kao predmet želje i izraz potrebe pojedinca, u savremenom društvu zaista funkcioniše kao takav i važi za nešto sasvim normalno, a to nije, definitivno! Ako obratite pažnju na komentare čitalaca ili gledalaca ovakvih postova, postaće vam sasvim očigledna ta želja za posjedovanjem istog, odnosno opsesivna težnja ka identičnom.

Da li je stvarno moguće da nema drugog načina da smjestimo svoju voljenu šminku, osim u famozne Ikea ladičare? Koliko je već vlogova snimljeno sa ovim minimalističkim sterilnim komadima namještaja, kao da ništa drugo na svijetu ne postoji! Ja još uvijek nisam naišla na neki kreativan prijedlog kako, na primjer, da stari radni sto transformišemo u svoj kutak za šminkanje, u nešto što je jedinstveno i samo naše. Koga briga za individualnost, važno je imati ono što svi imaju, tačnije što blogerke imaju!

Ako ste zaljubljenik u šminku, onda se podrazumijeva i očekuje da imate punu ladicu različitih rumenila, pa onda drugu sa maskarama, pa treću sa puderima i tako u nedogled... Cilj je kupovati i kupovati i doći do stadijuma - puna soba kozmetike! 

E upravo sam zbog ovakvih apsurdnosti svela na strogi minimum blogove koje pratim i odlučila da i sama kažem nešto o tome. Tačno je da volim šminku, OBOŽAVAM, volim da isprobavam novo i drugačije, ali prije svega da uživam u njoj u pravom smislu te riječi! VOLIM da maksimalno iskoristim svaki pojedinačni komad kozmetike koji imam,  isprobam ga i iskombinujem na sve moguće načine, jer čemu inače služi!? Zaboga, zar šminka treba da čeka svoj red da bi bila upotrijebljena... 

Pitam se još jednom zar je stvarno moguće da je ljubav prema kozmetici izjednačena sa opsesivnom željom za posjedovanjem,  te da je tako nešto prihvaćeno kao normalno i poželjno, nešto čemu se teži?

8 comments:

  1. ...ja mislim da neki ljudi bas vole citati new in postove...ne mora to znaciti da odmah moram sve pokupovati to sto se u tom postu nalazi. A npr.kod mene na blogu ima makeover starog stola,ako mislis da toga nema. I meni je dusa gledati kako je tko poslozio svoje sminkice,odmara mi oci,ako to tako mogu nazvati... :) :)

    ReplyDelete
  2. Odlično! Hvala ti za komentar, rado ću da pogledam tvoj blog. :) Prosto je nemoguće ispratiti baš sve blogove, ali to mi nije ni neophodno da bih primijetila neke stvari. Ovaj tekst se odnosi na moje generalno viđenje blogosfere i bavljenje ovom temom. Toliko je ponavljanja istog ili sličnog, bez nekog naročitog smisla, pogotovo kada se stvari samo pokazuju zbog njih samih. Ja najviše volim da pročitam neka korisna poređenja, nešto što je kreativno i što mene informiše i podstiče da stvaram. Nismo svi isti, nemamo iste želje ni potrebe ni u čemu, pa tako ni kada je riječ u kozmetici. Zato smatram da je besmisleno držati se nekog šablona.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pa ukoliko ne možeš ispratiti 'baš sve blogove' onda nemaš niti pravo ovako generalizirati.

      Delete
    2. Ne bih rekla da je pogrešno ovo što sam napisala, jer sam do ovih zaključaka došla kao čitalac blogova, prije bilo kakve pomisli da nešto sama napišem. Znači da sam pročitala ili vidjela dovoljan broj takvih da bih stekla ovakvo mišljenje. Pritom nisam nigdje rekla da tvoj blog spada u tu kategoriju, zar ne? Žao mi je što se moje direktno iznošenje ovakvih stavova doživljava kao nekakvo uzurpiranje blogosfere i njenh pravila. Imam pravo na drugačije mišljenje i pisanje.

      Delete
  3. Nije valjda da mislis da neko pravi "New in" postove samo zbog hvalisanja?
    Sorry, ali meni ovo malo zvuci kao prozivanje svih nas koje ih radimo.
    Pa to je jedna od najpopularnijih vrsta blogerskih postova, u kojima se pokazuju noviteti na trzistu, ono o cemu cemo ubuduce pisati, da se osluhne i zelja citalaca za onim sto zele najprije citati i sl.
    Takodje to sto neko nesto gomila, pa ima pravo, svako svoje pare trosi kako mu je ceif. Neko ce mozda potrositi u kafani, neko ce imati bjesno auto, neko ce pusiti najskuplje cigare, a neko eto voli rumenila ili sta vec. :-)
    Mislim da je to jos jedan od najbenignijih tipova konzumerizma.
    Sto se tice nasih toaletnih stolica, mislim da jednostavno receno nema svako zelju da se bakće sa DIY projektima, farbanjem, tapaciranjem i sl. Odemo, pa kupimo ono sto nam treba i sto nam je prakticno. Makar to bila Ikea ili neka lokalna firma koja radi po mjeri i nasim zeljama.
    Jel ti bas nikad ne planiras pisati New in post?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Draga Snow, mislim da nigdje nisam pomenula nikakvo hvalisanje, niti je to bila poenta mog teksta. Isto tako sam rekla da ne kritikujem nikog i da svako ima pravo da troši svoj novac kako hoće. Žao mi je ako si se osjetila prozvanom. Ovo je moj način da se bavim nekim temama, svojim mjestom u svemu tome i ne mislim da je to problematično u bilo kojem smislu. Prosto imamo različite stavove. Neću pisati New In, jer mi se ne sviđa ta forma, niti mi je ikada bila zanimljiva za čitanje.

      Delete
  4. slučajno sam došla na tvoj blog, vidjevši komentar kod beauty&mess.
    prije svega, želim napomenuti kako se i ja kao čitateljica ne mogu oteti razmišljanju i propitivanju o količini šminke koju pojedine blogerice posjeduju (eto, da ne kažem gomilaju, mada to nije ništa drugo nego gomilanje), ali dosada još nisam naišla na prostor/mjesto gdje se o tome može normalno prodiskutirati, bez napadanja, osuđivanja i optuživanja za "zavirivanje u nečiji novčanik", brisanja komentara i sl., a dokaz tomu su i komentari ovih dviju-tri blogerica koje su ovdje iskomentirale i odmah se našle prozvane i uvrijeđene (a ako svo to silno kupovanje i skupljanje šminke i kozmetike nije s ciljom hvalisanja, ne znam što se onda itko osjeća prozvanim, haha ;) ), iako ti stvarno ama baš nikog nisi kritizirala ili osuđivala. i zato mi je drago što evo konačno nailazim na jedan "glas razuma" u čitavoj ovoj našoj blogosferi, jer kolikogod i sama volim šminku, i kolikogod imam, mogu, hoću i želim na nju izdvojiti, ne mogu biti a da se ne zapitam, koliko je stvarno normalno izdvajati tolike novce za nešto što vjerojatno nikad nećemo stići potrošiti (a nitko me ne može uvjeriti da se npr 150 ruževa/rumenila/sjenila može IKAD potrošiti, pa kad bi živjeli i još 10 života) :) a tek da ne spominjem kozmetički snobizam, to je čini mi se tema za jedan skroz drugi post :)
    eto, imala sam potrebu ovo prokomentirati, idem sada dalje vidjeti što ima kod tebe, pozz :)

    ReplyDelete
  5. Jao, mnogo, mnogo, mnogo ti hvala! :) Drago mi je što si našla nešto zanimljivo na mom blogu i izdvojila vrijeme da komentrišeš! Takođe mi je drago što si primijetila da ovaj tekst nije uvredljiv, niti mu je to bila namjera. Mislim da u svakoj oblasti života, pa i u kozmetici, mora da postoji i pogled iz drugog ugla, mali kritički osvrt, jer dobronamjerna i konstruktivna kritika je neophodna svima i treba tako i da se doživljava. Ja nisam počela da pišem ove tekstove da bih nekoga prozivala, već da bih iznijela svoje mišljenje o ovoj temi. Uostalom, gdje to pišu pravila kako treba da izgleda jedan blog o kozmetici ili kako treba da doživljavamo šminku u svom životu !?! Za snobizam si skroz u pravu, o tome sam takođe htjela malo da profilozofiram. :)

    ReplyDelete