Friday, January 10, 2014

Lijepa si.blog filozofiranje: Zašto sam počela da pišem blog

      Izvor pogledati ovdje


Prije nego što sam se odlučila na pokretanje bloga, pratila sam više različitih domaćih i stranih blogova i vlogova. Slučajno sam ih otkrivala kao korisne i raznovrsne izvore informisanja i istraživanja tema koje me interesuju, svjesna da uvijek ima neko drugi ko zna više i bolje, a do tog trenutka nisam ni pretpostavljala da ih ima u tolikom broju i da su online mediji u stvari toliko uticajni i dominantni. Činjenica je da je internet već odavno dostupan svima i da svako ima jednaku šansu za izražavanje ili djelovanje bilo koje vrste. Blog je tek jedna od brojnih mogućnosti, a potrebno je samo da se počne.

Svoj blog sam posvetila kozmetici i šminkanju, jer je to oblast koja me u ovom periodu života jako zanima i privlači, čini dio moje svakodnevnice, dobrim dijelom me ispunjava i usrećuje, a pošto sigurno nisam jedina osoba sa takvim interesovanjima poželjela sam da svoja iskustva, razmišljanja i znanje podijelim sa drugima.

Međutim, zanimanje za tzv. beauty/makeup blogove ukazalo mi je na nekoliko važnih stvari koje se možda ne uočavaju odmah, ali se mogu izdvojiti kao njihovi tipični i opšteprihvaćeni segmenti, koji se u većini slučajeva slijepo poštuju i ponavljaju, a kod mene lično izazivaju kritički stav.

Prije svega, kad čitam neki blog želim da znam koja je njegova svrha, ideja i stvarni cilj i, koliko je to moguće, da zaključim da li je osoba koja ga piše iskrena u svojim namjerama. Ovi faktori svakako utiču na kvalitet samog bloga, a i na kvalitet mog doživljaja istog. Činjenica je da ako vodimo blog o kozmetici i šminkanju, što obično podrazumijeva pisanje o konkretnim proizvodima i pominjanje brendova, onda neizbježno postajemo dio kozmetičke industrije i tržišta. Mi, htjeli ili ne, preporučivanjem, hvaljenjem ili kritikovanjem, reklamiramo te proizvode i time otvaramo mogućnost za eventualnu zaradu u budućem periodu, a osnovni preduslov je da naš blog bude dobro posjećen i da imamo veliki broj pratilaca na društvenim mrežama. 

Nerijetko  je zarada polazni motiv ili krajnji cilj pisanja bloga. Takođe, poznato je da i u svijetu, a i kod nas postoje osobe kojima je blogovanje jedino zanimanje i izvor zarade. Zbog toga, cijenim sve one koji tako nešto ne pokušavaju da sakriju iza patetičnih izjava tipa "sve sam sama sebi kupila". 

Smatram da je potpuno logično da predominacija online medija utiče i na transformisanje načina na koje mi kao pojedinci profilišemo i razvijamo sopstveno djelovanje u savremenom društvu. To se odnosi i na načine zarađivanja. Ako bi meni kao blogerki u povoju ovo što sam počela da radim i za šta planiram da izdvajam svoje vrijeme, nekada donijelo neku zaradu ili otvorilo neku poslovnu mogućnost, iskreno ne bih imala ništa protiv. Jedino mi je važno da sve što se dešava u vezi sa ovim blogom bude u skladu sa mojim ličnim, profesionalnim i etičkim shvatanjima i principima.


Moja želja i potreba je da o kozmetici i šminkanju pišem sa pozicije prosječnog građanina ove države, sa prosječnim novčanim primanjima i prosječnim mogućnostima za trošenje, jer upravo to i jesam. Većina nas nažalost jeste. Normalno je da za sebe želimo najbolje i najkvalitetnije, posebno kad je kozmetika i lična njega u pitanju. Poželjno je da smo dobro informisani o svemu što kozmetička industrija nudi, ali da li je zaista neophodno da postanemo njeni robovi? Da li je moguće da baš svi u blogosferi imamo iste liste želja i čeznemo za istim stvarima, tj. brendovima? Da li se ljubav ili strast prema šminkanju ustvari svodi na ljubav prema brendu ili ona treba da bude odraz potreba i želja svake individue zasebno? 

Na kraju, da li je svrha kozmetičkih blogova da demonstriramo naše posjedovanje voljenih brendova?

Ja mislim da nije.


10 comments:

  1. Hvala! Moram malo da filozofiram, šta ću. :))

    ReplyDelete
  2. ovaj je najbolji. fak jea!! ajde, pls, napiši i treći dio, što prije!!

    ReplyDelete
  3. Haha, HVALA, hoću! Stiže ubrzo!

    ReplyDelete
  4. Samo da zapisem kako si me osvojila sa napomenom da si filozof - my kind of girl! :D
    Sto se posta tice, nasmijalo me ono kako vecina nas "nazalost" spada u kategoriju prosjecnih gradjana...sto uopste ne bi bilo lose da zivimo npr. u Norveskoj gdje su od nedavno svi stanovnici postali milioner. Nevjerovatno ali istinito! Iiiii onda se vratimo u BiH realnost i to je zestoka samarcina. Ali okej, na nama je da se borimo jer od jadikovanja stvarno nema nista i to znamo kada prodjemo tu fazu :D Po pitanju blogova i bloganja, moram ti reci kako sam primjetila da neke blogerice uspiju odredjeno vrijeme uspjesno sakrivati svoje istinske namjere i motive. Jednostavno vecina citateljica nema vremena da se igra profajlera i da skuzi ko je tu da bi se nesto besplatno dobilo a ko ima neke dublje motive. No sve se to vremenom, prije ili kasnije pokaze. I da, neke osobe jednostavno osjecaju satisfakciju da javno pokazuju sve sto posjeduju. Mozda ni to ne treba toliko osudjivati, ima i gorih stvari no meni se cini da nije bas niti pametno niti dobro bazirati vrijednost bilo cega na necemu materijalnom i uopsteno svemu sto moze progutati vatra i kao da toga nikada nije ni bilo. Eo, malo filozofije od jednog filozofa drugom :)))

    ReplyDelete
  5. Hvala draga Selma! Ja sam uvijek za "filozofiju" :)))). Da, kamo sreće da smo prosječni građani neke druge zemlje. Slažem se da ne treba jadikovati, već biti snalažljiv i nalaziti istinsko zadovoljstvo i u malim stvarima. Ja se trudim da živim na takav način i ne budem opterećena onim što mi je trenutno nedostižno. Tako je i sa ovim blogom. Imam potrebu da odmah na početku iznesem svoje stavove o nekim stvarima i da to bude što jasnije i meni i svima koji budu čitali.

    ReplyDelete
  6. Super post :))

    Nominovale smo te za Liebster Award pa pogledaj : http://lejla23ema34.blogspot.com/2014/01/pocascene-smo-we-are-honored.html

    :))

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jao hvala! :) Potrudiću se da to sve uradim i odgovorim šta ste me pitale.. :*

      Delete
  7. drugi put komentiram u istom danu, to se rijetko dešava :) inspirirala si me, nemoj misliti kako "spamam" (sori što ne nalazim adekvatan izraz u BHS-jezicima), hehe :)
    osim što se uistinu slažem sa svime što si napisala (kako u ovom postu, tako i generalno - barem ovoliko koliko sam dosad uspjela iščitati), htjela bih ti još reći kako mi se jako sviđa tvoj način pisanja i izražavanja. na prvo čitanje sam uočila da si vrlo elokventna, ali pišeš tako neusiljeno i bez one (meni osobno vrlo mrske) pretencioznosti i težnje da osoba zvuči pametno i učeno, a zapravo se samo razbacuje popularnim terminima i konstrukcijama kojima ni sama ne zna pravo značenje i upotrebu.
    nadam se da ne misliš da sam neka čudakinja, hehe, samo sam lingvist po struci, i onda mi ovakve stvari upadaju u oči, ali i užasno iritiraju (i odbijaju) kad vidim kako neke blogerice loše barataju materinjim jezikom a još idu pisati i na stranom. pozdravljam te još jednom i svaka čast na super postovima :)

    ReplyDelete
  8. Draga Ivana, svojim komentarima si mi uljepšala dan! :) Ja sam tek počela da vodim blog, pa mi podrška, razumijevanje i ohrabrivanje mnogo znače! Hvala ti! :)

    ReplyDelete